Singapore, Maleisië en Thailand - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Jesse en Anniek - WaarBenJij.nu Singapore, Maleisië en Thailand - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Jesse en Anniek - WaarBenJij.nu

Singapore, Maleisië en Thailand

Blijf op de hoogte en volg Jesse en Anniek

18 Juni 2014 | Thailand, Phuket

Dit keer vanuit Phuket onze avonturen van de afgelopen weken.
Het begon in Singapore waar we uiteindelijk drie nachten hebben doorgebracht. Na een aantal goede tips van vrienden hebben we het grootste gedeelte van Singapore gezien. Met als hoogtepunten het eten op het skydeck van Marina Bay en de step tour op onze laatste avond.

De step tour was een hele uitdagen, 22 km door het cetrum van Singapore met een tempratuur van rond de 30 graden. Het was even zweten, maar onze top gids heeft ons alle mooie plekken laten zien.

Na drie dagen Singapore was het tijd om richting Kuala Lumpur te gaan. In eerste instantie wilde we dit per trein doen, maar die zat vol voor de komende twee weken dus werd het een bus. Dit was dan ook een heel avondtuur opzich. Het was goed dat een jongen uit ons hostel ons waarschude dat je geen bagage in de bus moest laten staan, anders waren we die nu dus ook kwijt geweest. Bij de grens moet je een verlaat-Singapore stempel halen en daarbij ga je uit de bus en de bus rijdt gewoon door met of zonder jou. Daarna hetzelfde verhaal om een enter-Maleisië stempel te halen. Na een uur waren we op Johor Bahru en vanaf daar zouden we een bus naar Kuala Lumpur pakken. Op Johor Bahru word je van alle kanten besproken door opdringerige types die je een bus kaartje willen verkopen. Dit was een beetje hectisch en we besloten eerst even te lunchen. Na de lunch hebben we het voordeel van de twijfel aan een Chinees gegeven die onze hele lunch voor de deur op ons bleef wachten. De reis duurde ongeveer vijf uur en de bus stopt net voor Kuala Lumpur. Vanaf daar zijn we naar ons hostel gegaan. De eerste avond besloot ik na het eten een korte coupe te nemen, want met al die warmte is een bos haar maar niks. Voor 2.50 euro kreeg ik een scheer, een soort van massage en werd m'n nek even gekraakt. Toen de man met zijn mes aankwam om echte indische bakkebaarden te maken vonden we het wel genoeg en besloot ik om die even over te slaan. In de drie dagen KL hebben we bijna heel de stad te voet verkend. Het is even goed zoeken, want de straten zijn echt een chaos, maar als je op de juiste straat zit kom je er wel. Voor ons was The Patronas tower het hoogtepunt. Zo'n modern gebouw in zo'n oude vevuilde stad was best een bizar gezicht. We hebben dan ook even de tijd genomen om van het uizicht in de skybar van Traders hotel te genieten.

Donderdag 05-06 moesten we vroeg op om onze vlucht naar Suratthani te halen. Om 06:15 zaten we in de bus en om 10:30 landde ons vliegtuig in Suratthani, Thailand. Vanaf hier pakte we de bus naar de ferry, en de ferry naar Koh Samui. Een eiland vlak voor de oostkust van Thailand. Om 18:00 kwamen we aan bij ons bungalowtje. We hadden ons eigen felgekleurde bungalowtje aan het strand. We hebben hier dan ook drie dagen lang genoten van de zon, de zee en alle gemakken van het restaurant. Het is hier echt goedkoper om uiteten te gaan dan zelf eten te maken een maaltijd kost je vaak niet meer dan 3.5 euro pp. De drie dagen waren zo om en het was voor ons tijd om verder te trekken in noordelijke richting naar Bo Phut. Hier hadden we ook een prima verblijf pal aan het strand. In Bo Phut bleven we ook drie dagen. Ook hier hebben we vooral weer genoten van de mooie uitzichten en het heerlijke eten.

Woensdag 11-06 namen we de ferry naar Koh Phangan. Het eiland is vooral berucht om de full moon party en dit was ook onze hoofdreden om het eiland te bezoeken. De eerste avond was ik flink ziek en moest ik helaas op bed blijven. Misschien maar goed, want de volgende dag werd er eentje voor in de boeken. We ontmoetten 5 Amerikaanse jongens waar we de hele dag en nacht mee op zijn getrokken. De full moon party is een enorm feest op Haad Rin Beach. Het leuke is dat iedereen gekleurde verf op heeft en de alcohol wordt in Buckets verkocht. Het werd een lange, maar gezellige nacht. De volgende dag stond dan ook geheel in het teken van de kater. Na nog wat met de amerikanen te zijn opgetrokken besloten we om de komende dagen met hen verder te reizen.

Het plan was om in één dag te reizen van Koh Phangan naar Krabi, dan te overnachten in Krabi en de volgende ochtend naar Koh Phi Phi. We vertrokken om 12:00 en de bedoeling was 19:30 aan te komen. Dit werd uiteindelijk 22:30. De reis viel erg tegen, zeker omdat de bus zo vol werd gestouwd dat mensen in het gangpad moesten zitten voor 2.5 uur. Eenmaal aangekomen in Krabi waren we dan ook erg moe en zijn we na een drankje meteen gaan slapen.

De volgende ochtend pikte de taxi ons om 08:00 op en om 09:00 zaten we op de ferry naar Koh Phi Phi. Anderhalf uur later kwamen we aan op het bekende eiland ondermeer van de film The Beach en The Blue Lagoon. Vanaf de ferry zag het eiland er al heel indrukwekkend uit en we konden dan ook niet wachten om het eiland te verkennen. Na het inchecken bij ons appartement realiseerde we ons ineens dat dit eiland ook bekend is van de tsunami. Dit verklaard ook gelijk waarom het eiland nog bezaait ligt met troep en waarom er half verwoeste hotels staan. Desalniettemin is het eiland nog steeds prachtig. De eerste dag deden we een tour naar Monkey Beach (de naam spreekt voor zich), Viking cave, een grot die na de Tsunami gesloten werd voor toeristen, en het beroemde Maya Beach waar de film The Beach zich afspeelt. Na de tour zouden we de stad in gaan voor 1 drankje, maar dit werden er uiteindelijk iets meer door gratis Bucktes die te winnen waren met een rondje vuurlimbo. De volgende dag gingen we weer op een tour. Dit keer naar Bamboo Beach, Shark Point en weer Monkey Beach. Deze tour viel wat tegen door het slechte weer en waarschijnlijk het gebrek aan haaien en apen. Het was kajakken naar Bamboo beach, wat een hele uitdaging werd door de enorme golven.

Dinsdag 17-06 verlieten we Koh Phi Phi alweer en veruilde dit voor Phuket. Gister was onze laatste dag met onze nieuwe Amerikaanse vrienden. Zij hadden nog een dag over en wilden feesten in Bangkok. Wij zitten nog lekker in het zonnetje op Phuket en nemen morgen een vlucht naar Bangkok, om vanaf daar naar het noorden te trekken. Nu wachten tot 23:00 Thaise tijd en dan zullen we ons team vanaf hier ook supporten.

• 18 Juni 2014 - 14:56

Tante Mar:

O o, wat zien jullie veel en beleven veel!
    Nog hele fijne weken, voordat het luie leventje weer afgelopen is, dus genieten maar!!!
    Liefs van tante Mar xx

• 18 Juni 2014 - 18:37

Opa Cees En Mayke:

Jesse en anniek
    Wat zien ,en doen jullie toch veel !!! Als jullie zo genieten zoals wij van jullie verslagen doen, dan hebben jullie een geweldige vakantietijd ,en wat ontmoeten jullie zo veel mensen .
    Dank je dat we mee mogen genieten. xxxx

• 19 Juni 2014 - 08:54

Hennie:

Hoi jesse en anniek,

Fantastisch weer jullie verslag .!!!
    Nog fijne weken daar.
    Groetjes van ons xxx

Verslag uit: Thailand, Phuket

Around the World

VERENIGDE STATEN (1 maart - 1 april)

Als eerste begint onze trip in Chicago, Amerika. Hier zullen wij de beroemde route 66 volgende tot aan Flagstaff. Vanaf Flagstaff zullen wij de route verlaten en onze eigen route richting Las Vegas volgen. Deze route brengt ons door Death valley, Las Vegas en Yosimite Park. Na een bezoek aan Yosimite Park zullen wij de zon tegemoet rijden naar de Golden Coast met als eerste stop San Fransisco. Vervolgens zakken wij via de kustroute af naar The city of angels, Los Angeles.

FIJI (3 april - 10 april)

Vanuit Los Angeles vliegen we naar Nadi, Fiji. Hier zullen wij een weekje blijven, als zijnde een hele lange overstap. Op Fiji zullen wij vooral genieten van de witte stranden, de hel blauwe zee en de mooie natuur.

AUSTRALIË ( 10 april - 10 juni)

Nadat we zijn opgeladen op Fiji, vliegen wij naar Melbourne om in twee maanden tijd de oostkust van Australië te ontdekken per trein. We komen dan onder andere langs Sydney, Brisbane en Cairns. Tijdens deze trip zullen we uitstapjes maken naar het Great Barrier Reef, de Twelve Appostles en Fraser Island.

THAILAND (12 juni - 28 juli)

Als laatste zullen wij via Singapore naar Bangkok, Thailand reizen. Wat we hier precies allemaal willen gaan zien weten we nog niet, maar we zullen via de jungle in het noorden langzaam afdalen naar het zuiden om daar alle mooie eilandjes aan te doen.

AMSTERDAM (28 juli)

Hier zal onze reis na een goede vijf maanden helaas weer eindigen :(