Thailand, Chiang Mai, Pai en Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van Jesse en Anniek - WaarBenJij.nu Thailand, Chiang Mai, Pai en Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van Jesse en Anniek - WaarBenJij.nu

Thailand, Chiang Mai, Pai en Chiang Rai

Blijf op de hoogte en volg Jesse en Anniek

02 Juli 2014 | Thailand, Chiang Khong

We horen van veel mensen dat ze al aan het aftellen zijn en ik moet toegeven dat de tijd snel gaat, maar het voor ons is 3,5 week nog een lange tijd waar zeker volop van gaan genieten.

We hebben al ver uit het grootste gedeelte van onze reis achter de rug, maar ik denk dat Thailand voor ons beide wel een kers op de taart is.
We genieten hier volop van de cultuur, de mensen en niet te vergeten de prachtige landschappen.

De afgelopen weken hebben we natuurlijk niet stil gezeten en daarom hieronder weer een samenvatting van onze avonturen.
Vanaf Phuket vlogen we naar Bangkok, waar we in eerste instantie al een paar dagen wilde doorbrengen. Eenmaal op BKK aangekomen besloten we toch om Bangkok als verassing voor het einde van onze reis te laten en direct door te gaan naar Chiang Rai. Bangkok - Chiang Rai is 13 uur met de trein, maar gelukkig voor ons konden we met de nachtrein. In de trein hadden we ons eigen zitplekje die we konden omtoveren tot slaapkamertje. Hoewel de trein erg schokkerig was konden we toch een paar uurtjes slapen. Om 08:15 kwamen we in Chiang Rai aan. Waar we direct werden benaderd voor een guesthouse, hostel of hotel. Het guesthouse wat we uitkozen wat ideaal. 1 minuut van het oude centrum en dichtbij alle bazars. De tweede dag in Chiang Mai gingen we naar de Wat Doi Suthep, een tempel in de bergen van Chiang Mai. De tempel was erg indrukwekkend en het uitzicht op de stad was eveneens erg mooi. Chiang Mai staat niet alleen bekend om de mooie tempels en de night bazars, maar ook de aangrenzende bergen zijn perfect voor activiteiten zoals jungle trekking, raften, Mountainbiken, klimmen enz. Maandag ochtend werden we opgehaald om op jungle trekking te gaan. Onze eerste stop Dante elefants. Hier mochten we een paar uur met olifanten doorbrengen. Eerst even vrienden worden doormiddel van bananen voeren, daarna wat instucties leren over hoe de olifant te bereiden, om vervolgens onze nieuwe vriend naar een nabij gelegen rivier te rijden om lekker in bad te gaan. Deze paar uurtjes met de olfianten waren voor ons best uniek en onze gids Chai moest dan ook hard zijn best doen om dit te overtreffen. Na de olifanten reden we met Chai dieper de jungle naar het beginpunt van onze hike. De hike bracht ons door al het moois in de jungle. Ons eindpunt Chai zijn dorp diep verscholen in de jungle. Een primitief dorp omrimgd met prachtige rijstvelden. We werden warm onthaald bij Chai zijn broer, waar Chai voor ons een heerlijke maaltijd maakte. De volgende dag liet Chai ons meer van het dorp en de rijstvelden zien. Na een wandeling van een uurtje was het tijd om terug te gaan naar de bewoonde wereld. Op de terugweg stopte we nog bij een mooie waterval en hebben gebambooraft. Op de weg terug kregen we nog een les Thaise politiek van Chai. Chai heeft ons een super twee dagen bezorgd. En voor ons is het Chai het levende bewijs dat Mogly wel bestaat. Waarschijnlijk zien we Chai nooit meer, maar voor ons zullen deze twee dagen een mooie herinnering zijn.

Omdat Chiang Mai zoveel activiteiten heeft besloten we nog twee dagen extra te blijven. De dag na ons avontuur in de jungle zijn we naar het Tiger Kingdom geweest. Wel met een beetje tegenstrijdige gevoelens omdat we niet helemaal zeker wisten of de tijger gedrogeerd zouden worden zodat mensen er mee op de foto kunnen. Nou bij aankomst was mijn twijfel weg. Ik geloof niet dat een gedrogeerde tijger door zijn hok loopt, in water spingt of op boomstammen klimt voor een goed uitzicht. We mochten met verschillende tijgers op de foto. Het was echt een onwerkelijke ervaring om met zulke machtige dieren te knuffelen zoals je met puppy's doet. Als toetje konden we kijken bij twee baby tijgertjes. Jammer genoeg mochten we daar niet mee knuffelen want deze beestjes zijn echt net puppy's.

6/6 veruilde we Chiang Rai voor Pai. Pai is een heel klein plaatsje, maar heeft een hele relaxte sfeer. Het deed ons erg denken aan Byron Bay. In Pai maakte we onze eigen tour door een scooter te huren en door de omliggende bergen te touren. Langs mooie watervallen, rijstvelden en uiteraard mooie tempels.

Vanaf Pai zijn we naar Chiang Rai gegaan. We hadden lovende verhalen van onze lonly planet gelezen over Chiang Rai, maar wij vonden het maar saai en vooral stil. Daarom zijn we vandaag vertrokken naar Chiang Kong, onze laatste stad in Thailand voor nu.

Morgen gaan we met een slowboat over de Mekong naar Laos. Omdat we één kers op de taart ook, maar zo eenzaam vinden geven we ons zelf nog een extraatje door ook naar Cambodja te gaan. Dus ook de laatste 3,5 week gaan we niet stil zitten.

• 02 Juli 2014 - 17:41

Ronald Hagemeijer:

Hallo Anniek en Jesse.

Wat zijn wij dan verwend met de sneltrein naar Parijs of op een cruiseboot.
    Dit is echt avonturieren .
    Als jullie weer thuis komen zullen jullie het wel missen,maar het is in ieder geval,
    Zeker iets om naar terug te kijken en je hebt wat te vertellen.

Genietse Bies en Ronald

• 02 Juli 2014 - 18:09

Tante Mar:

O o o wat zien jullie veel en wat zijn jullie een helden, olifanten en tijgers, bbbbrrrr
    Geweldig hoor. Maar Jesse je ouders zijn volgens mij al 2 maanden aan het aftellen en je zus ook, dat zal met de ouders van Anniek niet anders zijn!!
    Ik wens jullie de laatste 3 1/2 week nog heel veel plezier en goeie reis en gezond weer terug. groetjes xx

• 03 Juli 2014 - 08:29

Hennie:

Hoi Anniek en Jesse,

Weer zo'n prachtig verslag.
    Ja 3weken nog wat is dat snel gegaan he.
    Maar jullie hebben zoveel gezien en meegemaakt daar kan je je hele leven op
    terug kijken ,wat een ervaring!
    Nog hele fijne weken en genieten nog maar van die kers.
    Groetjes xxx

Verslag uit: Thailand, Chiang Khong

Around the World

VERENIGDE STATEN (1 maart - 1 april)

Als eerste begint onze trip in Chicago, Amerika. Hier zullen wij de beroemde route 66 volgende tot aan Flagstaff. Vanaf Flagstaff zullen wij de route verlaten en onze eigen route richting Las Vegas volgen. Deze route brengt ons door Death valley, Las Vegas en Yosimite Park. Na een bezoek aan Yosimite Park zullen wij de zon tegemoet rijden naar de Golden Coast met als eerste stop San Fransisco. Vervolgens zakken wij via de kustroute af naar The city of angels, Los Angeles.

FIJI (3 april - 10 april)

Vanuit Los Angeles vliegen we naar Nadi, Fiji. Hier zullen wij een weekje blijven, als zijnde een hele lange overstap. Op Fiji zullen wij vooral genieten van de witte stranden, de hel blauwe zee en de mooie natuur.

AUSTRALIË ( 10 april - 10 juni)

Nadat we zijn opgeladen op Fiji, vliegen wij naar Melbourne om in twee maanden tijd de oostkust van Australië te ontdekken per trein. We komen dan onder andere langs Sydney, Brisbane en Cairns. Tijdens deze trip zullen we uitstapjes maken naar het Great Barrier Reef, de Twelve Appostles en Fraser Island.

THAILAND (12 juni - 28 juli)

Als laatste zullen wij via Singapore naar Bangkok, Thailand reizen. Wat we hier precies allemaal willen gaan zien weten we nog niet, maar we zullen via de jungle in het noorden langzaam afdalen naar het zuiden om daar alle mooie eilandjes aan te doen.

AMSTERDAM (28 juli)

Hier zal onze reis na een goede vijf maanden helaas weer eindigen :(