Grand Canyon - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Jesse en Anniek - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Jesse en Anniek - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg Jesse en Anniek

15 Maart 2014 | Verenigde Staten, Kingman

Maandag ochtend 10/03

Zijn we vanuit Flagstaff richting de Grand Canyon gereden. Na 74 mile gereden te hebben (best een saai stuk) kwamen we bij Grand Canyon National Park. (South Rim). Eenmaal aangekomen wilde we ons even voorbereiden op wat we gingen doen. Het plan was dan ook de Canyon in en daar overnachten. Wat we niet wisten was dat je daar een vergunning voor nodig hebt. Er werden per dag nog permits uitgedeeld. Bij de backcountry aangekomen kregen we een nummer waarmee we ons dinsdag om 08:00 moesten melden voor de permits. Gelukkig waren we vroeg en kregen we nummer twee dus mits we optijd kwamen was die vergunning zo goed als geregeld. Daarna hebben we even een kampeer plekje gezocht voor twee nachtjes. Na een mooie plek te hebben toegewezen gekregen zijn we ons wandeltochten gaan plannen. Maandag en dinsdag niet te zware tochten want woensdag zouden we wel eens naar beneden moeten lopen. Zo gezegd zo gedaan. Maandag hebben we een stukje de Canyon in gelopen en wat bij de tent gehangen. Na een vreselijke koude nacht in tent (-3) ging om 07:00 de wekker voor de vergunning. We waren dik optijd en hadden de vergunning en twee overnachtingen in de Canyon. Dus dinsdag hebben we de krachten gespaard en een rim trail gedaan. Na lekker gewandeld te hebben en een hapje gegeten zijn we weer optijd naar bed gegaan om woensdag om 06:30 onze spullen in te pakken en via het South Kaibab Trail de rivier te bereiken. De tocht was 11,3 km lang en na vier uur dalen waren bij de Colorado rivier. Het was een enorm verschil van temperatuur van -3 's nachts boven naar 8 graden 's nachts beneden. Het was het wandelen waard want beneden zaten we met ons tentje naast The Bright Angel Creek in het heerlijke zonnetje midden in de Canyon. De tweede overnachting hebben we donderdag op Indian Garden gemaakt een kleiner camp waar 15 plekjes zijn. Indian garden ligt ongeveer 7.5 km van Bright Angel Camp. Voor ons een 2.5 duurde hike. Na een heerlijk ontspannen dagje hier. Moesten we vandaag het laatste stuk omhoog nog een keer 7.5 km tot de top. Om 07:15 zijn we vanochtend begonnen en na een 3 uur durende hike waren we weer boven. We hadden al gehoord dat het laatste stuk zwaar was en dat was het inderdaad. Ondanks de pittige terugweg zijn we blij de Canyon in te zijn geweest. Het was echt prachtig. Nu zitten we in een motel in Kingman en gaan morgen een feest weekend houden in Vegas!!

• 15 Maart 2014 - 06:34

Lidia:

Wat is het daar mooi! En wat een mooie foto's,jullie zien er gelukkig uit zo samen,heel veel plezier in Vegas! Xxxx

• 15 Maart 2014 - 08:35

Ines:

Wat een super ervaringen zeg!!!!! Dat zal een flinke rit zijn geweest! Moesten jullie lopen met rugzak op? Dat zal best zwaar zijn!
    En nu feesten in vegas! Heul veel plezier!
    Xxx

• 15 Maart 2014 - 08:54

Tante Mar:

Wat ik allemaal lees, is het fantastisch, maar wel zwaar.
    Dat is iets anders he, zo vroeg beginnen, dan lekker uitslapen, maar dis is ook veel gezonder!
    Maar het is een hele belevenis!!!!! Genieten jullie er maar van en nog heel beel plezier!!
    Tante Mar. Xxxx

• 15 Maart 2014 - 08:54

Hennie:

Leuk weer wat te lezen van jullie.
    Wat een avontuur maken jullie mee daar.
    Heel veel plezier straks in vegas!! xxx

• 15 Maart 2014 - 22:19

Opa En \\mayke:

Hallo Anniek en Jesse,

We hebben net het verslag gelezen en de fotos bekeken het ziet er allemaal mooi uit
    en ga wat geld verdienen in Las Vergas

groetjes

Mayke en Opa xxxxxxx

• 16 Maart 2014 - 22:04

Kj:

Mooie avonduren geniet ervan groetjes kj

Verslag uit: Verenigde Staten, Kingman

Around the World

VERENIGDE STATEN (1 maart - 1 april)

Als eerste begint onze trip in Chicago, Amerika. Hier zullen wij de beroemde route 66 volgende tot aan Flagstaff. Vanaf Flagstaff zullen wij de route verlaten en onze eigen route richting Las Vegas volgen. Deze route brengt ons door Death valley, Las Vegas en Yosimite Park. Na een bezoek aan Yosimite Park zullen wij de zon tegemoet rijden naar de Golden Coast met als eerste stop San Fransisco. Vervolgens zakken wij via de kustroute af naar The city of angels, Los Angeles.

FIJI (3 april - 10 april)

Vanuit Los Angeles vliegen we naar Nadi, Fiji. Hier zullen wij een weekje blijven, als zijnde een hele lange overstap. Op Fiji zullen wij vooral genieten van de witte stranden, de hel blauwe zee en de mooie natuur.

AUSTRALIË ( 10 april - 10 juni)

Nadat we zijn opgeladen op Fiji, vliegen wij naar Melbourne om in twee maanden tijd de oostkust van Australië te ontdekken per trein. We komen dan onder andere langs Sydney, Brisbane en Cairns. Tijdens deze trip zullen we uitstapjes maken naar het Great Barrier Reef, de Twelve Appostles en Fraser Island.

THAILAND (12 juni - 28 juli)

Als laatste zullen wij via Singapore naar Bangkok, Thailand reizen. Wat we hier precies allemaal willen gaan zien weten we nog niet, maar we zullen via de jungle in het noorden langzaam afdalen naar het zuiden om daar alle mooie eilandjes aan te doen.

AMSTERDAM (28 juli)

Hier zal onze reis na een goede vijf maanden helaas weer eindigen :(