Laatste dagen in Australië - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jesse en Anniek - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Australië - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jesse en Anniek - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Australië

Blijf op de hoogte en volg Jesse en Anniek

31 Mei 2014 | Singapore, Singapore

Hier zijn we weer. Dit keer vanuit Singapore. Onze laatste dagen in Australië zijn snel gegaan. Natuurlijk hebben we weer het een en ander meegemaakt en willen we dat graag met jullie delen. Maar voordat we dat doen willen we nog even terug naar ons Quizje in onze vorige blog. Wel een beetje jammer dat we geen respons hebben gehad.

Na The Wetsundays zijn we naar The Big Mango gegaan. Niet omdat The Big Mango nou zo bijzonder is maar omdat op aanraden van Laurence naast The Big Mango en heel bijzondere man woont. We hadden wat verhalen van Lau gehoord over dat de man zijn eigen alcohol brouwde en het wel gezellig vond om mensen te ontvangen. Dit klopte volkomen want Charlie heeft ons namelijk heel de dag op sleeptouw genomen, we hebben zijn alcohol geproefd en we hebbben een nachtje doorgebracht op zijn schommel bed op de veranda. De volgende ochtend begonnen we aan onze weg terug. We moesten de 28ste onze van inleveren in Brisbane en het leek ons wel leuk om de plaatjes aan de East coast te bezoeken die we nog niet hadden gehad. Onder het mom van nog twee weekjes lekker relaxen. De meeste plaatjes waren echter niet zo geslaagd en waren zelfs een beetje saai. Zo vonden wij sommige plaatjes wat weg hebben van Lloret de mar. Daar zijn we nou niet echt voor naar de andere kant van de wereld gereeisd. Dus besloten we om nog een lang weekend door te brengen im Byron Bay en daarna nog twee nachtjes bij Laurence in Brisbane. Byron Bay was weer ouderwets gezellig en met het mooie weer, de mooie golven en de nog steeds lekker eet tentjes hebben we ons lekker nog een paar daagjes verwend. Maandag zijn we vanaf Byron Bay naar Nimbin gegaan en van Nimbin richting springbrook National park. Springbrook was erg mooi. Het park heeft meerdere watervallen en mooie look out point. Vanaf Springbrook zijn we naar Brisbane gegaan om ons laaste drie dagen bij Laurence door te brengen. Het waren drie gezellige dagen. Vrijdag ochtend moesten we om 07:00 op het vliegveld zijn en om 10:00 vertrok onze vlucht. Gelukkig waren we netjes optijd. Want wat bleek Finnair had dus een foutje gemaakt met Anniek haar ticket en hadden mij twee tickets op mijn naam gegeven. Zo opgelost zou je zeggen. Nou het duurde twee uur en toen kwam als eerte het antwoord dat we morgen maar moesten vliegen. Dit vond de mervouw achter de balie ook wel heel erg rigoreus en heeft ona toch nog op de vlucht van vrijdag gezet. Nu zitten we in ons hostel in Singapore en gaan we vandaag de stad verkennen.

• 31 Mei 2014 - 12:08

Tante Mar:

GENIETEN!!!!!!! Weer een heel andere wereld.
    Maar Singapore lijkt mij ook geweldig.
    Wat zullen jullie veel te vertellen hebben, als jullie terug zijn.
    Maar voorlopig nog niet aan denken, nog 2 maanden te gaan!
    Het zal niet mee vallen als jullie wee normaal moeten gaan keven, dus daarom alleen maar GENIETEN!!!!! Liefs van tante Mar.

• 31 Mei 2014 - 12:12

Marrie Husen:

Kreeg net foto,s binnen, mooi hoor.

• 31 Mei 2014 - 14:23

Lidia:

Wat maken jullie veel mee! ,en wat een geweldige mooie foto's!
    Gelukkig mogen jullie nog 2 maanden alleen maar genieten,en wij hier genieten iedere keer met jullie mee! Wat heb je toch mooie plekjes daar in Australië.Voorzichtig daar in Singapore,en zorg goed voor elkaar. Xxxxxx

• 01 Juni 2014 - 17:40

Ronald Hagemeijer:

Hallo Jesse en Anniek

Wat vliegt de tijd( letterlijk en figuurlijk) geniet van de tijd want het zijn nog wel 2 maanden maar die zijn zo om,maar als jullie terug zijn hebben jullie wel wat gezien.

geniet lekker van jullie rondreis.

Bies en Ronald

Verslag uit: Singapore, Singapore

Around the World

VERENIGDE STATEN (1 maart - 1 april)

Als eerste begint onze trip in Chicago, Amerika. Hier zullen wij de beroemde route 66 volgende tot aan Flagstaff. Vanaf Flagstaff zullen wij de route verlaten en onze eigen route richting Las Vegas volgen. Deze route brengt ons door Death valley, Las Vegas en Yosimite Park. Na een bezoek aan Yosimite Park zullen wij de zon tegemoet rijden naar de Golden Coast met als eerste stop San Fransisco. Vervolgens zakken wij via de kustroute af naar The city of angels, Los Angeles.

FIJI (3 april - 10 april)

Vanuit Los Angeles vliegen we naar Nadi, Fiji. Hier zullen wij een weekje blijven, als zijnde een hele lange overstap. Op Fiji zullen wij vooral genieten van de witte stranden, de hel blauwe zee en de mooie natuur.

AUSTRALIË ( 10 april - 10 juni)

Nadat we zijn opgeladen op Fiji, vliegen wij naar Melbourne om in twee maanden tijd de oostkust van Australië te ontdekken per trein. We komen dan onder andere langs Sydney, Brisbane en Cairns. Tijdens deze trip zullen we uitstapjes maken naar het Great Barrier Reef, de Twelve Appostles en Fraser Island.

THAILAND (12 juni - 28 juli)

Als laatste zullen wij via Singapore naar Bangkok, Thailand reizen. Wat we hier precies allemaal willen gaan zien weten we nog niet, maar we zullen via de jungle in het noorden langzaam afdalen naar het zuiden om daar alle mooie eilandjes aan te doen.

AMSTERDAM (28 juli)

Hier zal onze reis na een goede vijf maanden helaas weer eindigen :(