Afscheid Amerika - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jesse en Anniek - WaarBenJij.nu Afscheid Amerika - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jesse en Anniek - WaarBenJij.nu

Afscheid Amerika

Blijf op de hoogte en volg Jesse en Anniek

02 April 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Het is alweer een tijdje geleden dat we een verslag hebbem gemaakt. De tijd is dan ook snel gegaan want helaas zit onze maand in Amerika er alweer op. Voordat we echt afscheid gaan nemen willen we nog even een update doen. Hoe wij de laatste week hier hebben doorgebracht.

We hebben niet stil gezeten de laatste dagen. Vanuit San Fransisco zouden we via de kust naar beneden trekken. We vertrokken in de middaf uit San Fran en reden naar San Jose om daar te overnachten. Na een heerlijke nacht slaap zijn we via Santa Cruz naar Monterey gereden een stadje voor The Big Sur. We waren al vroeg in Santa Cruz en het was een beetje bewolkt. Dit mocht de pret niet drukken want Santa Cruz heeft namelijk een hele levendige boulevard waar een kermis op is gebouwd. Hier hebben we dan ook een aantal uurtje op doorgebracht. Na een lekkere lunch zijn we richting Monterey gereden. Hier hebben we een nachtje doorgebracht op Veteran Campground. Vanuit Monterey zijn we The Big Sur ingereden. The Big Sur is een natuur gebied aan Highway one en staat vooral bekend als Amerikaans paradijs voor surfers. De levenstijl hier was dan ook erg relaxed. In The Big Sur hebben we twee nachten doorgebracht. De eerste dag zijn we naar Pfeiffer Beach geweest. Een zogenaamd verstopt strand. Echt moeilijk was het niet te vinden maar het strand was wel erg mooi. Net als alle stranden aan The Big Sur ligt het tussen de stijle kliffen en rotsen. De tweede dag zijn we naar het strand tegenover onze camping gegaan. Het strand heet Sand Dollar Beach en is een van de wijds begaanbare stranden aan The Big Sur. De meeste en waarschijnlijk nog mooiere stranden zijn helaas niet begaanbaar want deze zijn privé. Na ons bezoek aan The Big Sur zijn we richting San Louis Obismo gegaan. Helaas was het weer omgeslagen en regende het heel de dag keihard waardoor we ons plan om te kamperen hebben omgezet in een motelletje. Vanuit hier zijn we de volgende ochtend vertrokken naar El Capitain campground om daar ons tentje op te zetten en vervolgens naar Santa Barbara te gaan. We hebben heel de stad door gelopen en veel gezien. Santa Barbara is een super chille stad aan de kust. Veel vriendelijke mensen die zich vooral niet gek laten maken door de Amerikaanse gekte. We hebben erg genoten van Santa Barbara en hadden er graag langer willen zitten. Maar onze trip ging verder richting Malibu onze laatste stop voor LA. Malibu is erg leuk om te zien en ool hier komt de relaxe levensstijl weer terug alleen als buitenstaander is er niet veel meer te zien dan strand en strandhuizen. Wel bizar is dat de huizen ook daadwerkelijk op het uiterste puntje strand staan vlak voor de oceaan. In Malibu hadden we wel een hele fijne camping met uitzicht over de oceaan. Zaterdag ochtend waren we vroeg wakker en klaar om maar LA te gaan. We zaten even lekker te ontbijten toen we een dolfijn zagen zwemmen. Later bleken het er twee te zijn. Een fijn begin van de dag zo dus vol goede moet gingen we richting LA. We reden via Sunset Boulevard Beverly Hills binnen. Je merkt aan de hoge hagen en grote poorten dat hier erg veel rijkdom is en dat er vast hele grote huizen staan alleen zie je hier niet veel van en vonden wij dit een echte tegenvaller. Dus zijn we snel doorgereden naar Hollywood Boulevard. Waar we de auto even aan de kant hebben gezet en via de Walk Of Fame heel de boulevard hebben afgelopen. Na een lange wandeling en veel sterren te hebben gespot zijn we naar het Hollywood sign gereden om hier een mooi fototje van te maken. Nou dit lijkt makkelijker dan het is en we moesten dan ook heel wat bergweggetjes nemen voor een goeie foto. Hier hadden we besloten om richting het hostel te gaan maar wel via Rodeo Drive. Bij ons hostel werden we verrast door de luxe en de grote hiervan. De tweede dag LA hebben we doorgebracht in downtown. Dit is weer heeeeeel anders dan de kust. Het is veel rommeliger grouwer en er zijn een hoop daklozen. Het viel dan ook erg op dat al je even van mainstreet afweek de straten niet meer zo perfect waren en de daklozen enorme kampen er enomer kampen op de stoep hebben gebouwd. Dit was wel even apart om te zien na het overdreven Beverley Hills. Maar goed dit mocht de pret niet drukken en we hebben ons dan ook erg vermaakt in downtown LA. Met als klap op de vuurpijl een wedstrijd van de LA Laker tegen de Phoenix Suns. Echt heel cool om dit meegemaakt te hebben. Vooral de sfeer was top. Helemaal toen bleek dat heel het stadion gratis taco's kon winnen als de tegenstander onder de 100 punten bleef. Met nog 2 minuten speeltijd en de stand 108 tegen 99 lieten de Amerikanen echt horen wat belangrijk was door de kreet WE WANT TACO'S. En het gejuich kreeg gehoor de stand werd 110 tegen 99. Maandag hebben we onze winterse kleren naar huis gestuurd en geprobeerd wat foto's te uploaden dit is helaas niet gelukt. In de middag zijn we naar Santa Monica gegaan en zijn daar heel de dag blijven hangen. Ook weer een erg leuke en relaxe stad. Vandaag is het dan zover onze laatste dag in de USA. Vanochtend hebben we de auto ingeleverd bij Hertz en zijn we als afsluiter naar het beroemde Venice Boulevard gegaan. Hier hebben we het grootste gedeelte van de dag doorgebracht tot dat onze voetjes niet meer konden en zijn we alvast richting LAX gegaan. Nu moeten we nog een uurtje wachten en dan mogen we boarden. Dan zit Amerika er voor ons echt op en kijken we terug op een super maand. Fiji word onze volgende stop waar we pas 3 april om 05:30 gaan aankomen. We gaan dus 2 april nooit meemaken. Wij kijken alweer heel erg uit naar de nieuwe avonturen.

• 02 April 2014 - 07:06

Marian:

Dank je we voor het verslag, we genieten er enorm van, hele fijne reis verder
    Groetjes
    Marian en henk ( vrienden van opa en oma vd heiden)

• 02 April 2014 - 08:29

Tante Mar:

Hallo kids, wat geweldig om dit allemaal te lezen!!!! En leuke foto's.
    Wat zien jullie ontzettend veel!!!! Geweldig, He Jes is je baard er weer af?? Veel leuker hoor.
    Groetjes uit Rotterdam en nog heeeel veeeel plezier en genieten maar!!!!!

• 02 April 2014 - 08:39

Kj:

top jongens veel plezier

• 02 April 2014 - 09:39

Hennie:

Hoi Jesse en Anniek,

Om jaloers op te worden!!
    Fantastisch weer wat jullie allemaal zien .
    Nog heel veel plezier verder en ga zo door.
    Groetjes xx

• 02 April 2014 - 18:43

Opa En Mayke:

Hallo Anniek en Jesse,

We hebben weer genoten van jullie verslag en hopen dat het ook goed gaat op de fiji eilanden.
    Hoe lang is het vliegen van LA naar Fiji en hoe groot is het tijd verschil?.

Ga zo door en we horen verder van jullie.

groeten, Opa en Mayke xxx

• 03 April 2014 - 05:18

Anniek:

Hoi opa en Mayke!!
    We zitten ondertussen in fiji na een vlucht van 11 uur. Gelukkig vlogen we s nachts en hebben we dus lekker kunnen slapen. Het is hier 10 uur later dan in Nederland.

En tante Mar, ik heb Jesse een kleine opknapbeurt gegeven. Z'n baard eraf en z'n haar geknipt, is best goed gelukt. Jesse heeft op zijn beurt mijn haar geverfd. We moeten er toch een beetje voor zorgen dat we er niet als zwervers uit komen te zien!!

Kus van Anniek (en Jesse natuurlijk)

• 03 April 2014 - 13:11

Sharon:

Ahh wat schattig! Dat is nou echte liefde:p

• 03 April 2014 - 15:58

Ronald:

Hallo Anniek en Jesse

Het is weer leuk om jullie reisverslag te lezen.
    Ik vind het fijn dat jullie het naar je zin hebben.
    Weer een ander gedeelte van de wereld.

Ik wens jullie weer veel plezier toe.

Groetjes Bies en Ronald en een grote lik van de honden