Withsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Jesse en Anniek - WaarBenJij.nu Withsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Jesse en Anniek - WaarBenJij.nu

Withsundays

Blijf op de hoogte en volg Jesse en Anniek

17 Mei 2014 | Australië, Airlie Beach

Daar zijn we weer. Dit keer even een korte update over onze trip naar The Withsundays.

Na onze trip na Fraser Island hadden we twee dagen om in Airlie Beach te komen voor onze trip naar The Withsundays. Samen met Frankie en Issy zijn we vanuit Hervey Bay naar Airlie Beach gereden. Onderweg hebben we een stop gemaakt in Rockhampton waar we een lekkere steak hebben gegeten en de nacht hebben doorgebracht. Wel zo handig want de rit van Hervey Bay naar Airlie Beach is elf uur lang. Die steak moesten we natuurlijk even proeven omdat Rockthampton de steak capitol van Australie. De volgende dag zijn we om tien uur vetrokken om de laatste kilometers te rijden. Om 18:00 arriveerde we in Ailie Beach. Waar we eerst even lekker hebben gedoucht en daarna toch nog maar even gezellig uiteteten gegaan met Frankie en Issy. Woensag ochtend moesten we ons om 08:30 inchecken voor de boot naar The withsundays. Om 13:00 vaarde we uit de haven opweg naar de eerste snorkel plek. De boot waar we mee vaarde is een oud race zeiljacht die verschillende grote prijzen heeft gewonnen, waaronder de world cup. Beetje jammer dat ze dit glorieuze schip nu een wat cheeky naam hebben gegeven voor de trips die het nu dagelijks aflegd. The Spank Me bracht ons binnen een uur naar onze snorkel plek. Een beetje jammer dat de weergoden niet op onze hand waren want vanaf het vertrek uit de haven tot binnekomst in de haven hebben we regen, wind en heel veel nattigheid gehad. maar goed dat mocht de pret niet drukken dat de eerste snorkel plek prachtig was. Na het snorkelen werden de zeilen gehesen en gingen we opweg naar een rustige plek om het avond eten voor te bereiden en de crew wat beter te leren kennen. Helaas gooide de regen zoveel roet in het eten dat iedereen uiteidenlijk vroeg op bed lag. De volgende ochtend ging de motor om 06:00 aan en gingen we opweg naar White Haven Beach. een van de beroemde plekken op de Withsundays en de derde meest gefotografeerde plek in Australie. Nu willen wij graag van jullie weten wat nummer 1 en twee zijn...... White Haven Beach heeft zijn naam gekregen door het prachtige witte zand. Het zand bestaat uit 90% silliker en is zo fijn dat het menig camera al heeft verpest. Het mooie aan White Haven Beach is ook dat het water zo helder is dat je de haaien, Roggen en schilpadden kan zien zwemmen. Jammer voor ons hadden we harde winde een beetje regen waardoor het water iets troebeler werd. Als we heel stil in het water bleven staan konden we toch nog een paar haaien zien. Op de boot kregen we toch nog waar voor ons geld en zagen we een aantal reuze schilpadden. Vanaf White Haven Beach zijn we verder gegaan naar onze tweede snorkel plek ook deze was prachtig. Na een halfuurtje snorkelen vervolde we onze trips om naar de derde snorkel spot te gaan. Het hoogte punt van de trip omdat we hier het echte Great Barrier Reef kregen te zien. En de plek door National Geographic is gekozen tot mooiste spot van het Great Barrier Reef. Het was echt ongelofelijk mooi. We hebben beide nog nooit zulke grote, mooi gekleurde vissen gezien. Om Anniek een beetje te pesten gooide onze gids wat brood vlak voor haar neus in het water en binnen 10 seconden was ze omringd met een enorme hoeveelheid vissen. 'S avonds hebben we lekker gegeten en zijn we weer vroeg naar bed gegaan omdat de regen bleef aanhouden. De volgende ochtend hesen we de zeilen weer om onze weg terug naar de haven te maken. De wind was perfect en het zeilen was echt spectaculair. Beetje jammer dat na twintig minuten het complete zeil scheurde en we alleen nog het voorste zeil hadden om verder te varen. Eenmaal terug in de haven begon de zon te schijnen. Misschien een beetje pech voor ons, maar ondanks de regen hebben we een fantastische trip gehad.

Nu genieten we nog even lekker van de zon hier aan het strand en morgen gaan we onze reis vervolgen. Op naar The Big Mango op aanraden van Laurence en daarna terug richting Brisbane.

Sorry voor het ontbreken van de foto's. Het internet is echt te traag. Als we goed internet hebben beloven we heel wat foto's up te loaden

• 17 Mei 2014 - 08:28

Tante Mar:

Geweldig,geweldig!!!!!! Dat zou je Pa ook wel fantastisch hebben gevonden,Jesse, Al die mooie vissen!!!! Genieten jullie er maar van, van al dat moois!
    Goeie reis verder en heel veel plezier. Xxxx

• 17 Mei 2014 - 22:10

Hennie:

Hoi jesse en anniek,

Tjonge tjonge wat een mooie dingen zien jullie en wat maken jullie veel mee.
    Wij kijken uit naar de foto s !!
    Nog heel veel plezier verder.

Groetjes van ome andre en tante hennie xxx

• 24 Mei 2014 - 11:17

Mayke En Opa Cees:

Hallo Anniek en Jesse,

We hebben weer genoten van je verslag en we zien wel
    wat het volgende mooie evenement is.
    Erg veel plezier

groetjes,
    Mayke en opa Cees

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Around the World

VERENIGDE STATEN (1 maart - 1 april)

Als eerste begint onze trip in Chicago, Amerika. Hier zullen wij de beroemde route 66 volgende tot aan Flagstaff. Vanaf Flagstaff zullen wij de route verlaten en onze eigen route richting Las Vegas volgen. Deze route brengt ons door Death valley, Las Vegas en Yosimite Park. Na een bezoek aan Yosimite Park zullen wij de zon tegemoet rijden naar de Golden Coast met als eerste stop San Fransisco. Vervolgens zakken wij via de kustroute af naar The city of angels, Los Angeles.

FIJI (3 april - 10 april)

Vanuit Los Angeles vliegen we naar Nadi, Fiji. Hier zullen wij een weekje blijven, als zijnde een hele lange overstap. Op Fiji zullen wij vooral genieten van de witte stranden, de hel blauwe zee en de mooie natuur.

AUSTRALIË ( 10 april - 10 juni)

Nadat we zijn opgeladen op Fiji, vliegen wij naar Melbourne om in twee maanden tijd de oostkust van Australië te ontdekken per trein. We komen dan onder andere langs Sydney, Brisbane en Cairns. Tijdens deze trip zullen we uitstapjes maken naar het Great Barrier Reef, de Twelve Appostles en Fraser Island.

THAILAND (12 juni - 28 juli)

Als laatste zullen wij via Singapore naar Bangkok, Thailand reizen. Wat we hier precies allemaal willen gaan zien weten we nog niet, maar we zullen via de jungle in het noorden langzaam afdalen naar het zuiden om daar alle mooie eilandjes aan te doen.

AMSTERDAM (28 juli)

Hier zal onze reis na een goede vijf maanden helaas weer eindigen :(