Brisbane, Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Jesse en Anniek - WaarBenJij.nu Brisbane, Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Jesse en Anniek - WaarBenJij.nu

Brisbane, Fraser Island

Blijf op de hoogte en volg Jesse en Anniek

12 Mei 2014 | Australië, Hervey Bay

Hier zijn we weer. We zijn net terug van een geweldige trip naar Frasier Island en gaan vandaag opweg naar Arlie Beach voor onze trip naar Withsundays. Hier komt weer een korte update hoe onze dagen zijn verlopen.

Vorige week zondag veruilde Byron Bay voor Brisbane om onze vriendin Laurence op te zoeken. Het was een bus ritje van twee uur en om 23:00 waren we in Brisbane. We hebben vier dagen bij Laurence doorgebracht en het was super gezellig. We hebben een dag besteed aan de lokale musea, een dag weer te voet heel de stad verkend en (helaas wat minder) een dag bellen naar de trein maatschappij. Wat uiteindelijk heeft geleid tot een refund voor onze treintickets en we nu in het bezit zijn van een camper. Voor ons een win, win situatie. Woensdag zijn we met Laurence en haar vrienden uit eten geweest en hebben we een gezellig avondje uit gedaan. Erg leuk om Laurence der vrienden te ontmoeten. Donderdag moesten we Brisbane verlaten om naar Hervey Bay te gaan om vanaf daar te vertrekken naar Frasier Island. Frasiers Island is het grootste zand eiland ter wereld. Het eiland bestaat voor een groot deel uit meren er zijn meer dan 100 meren op het eiland. Het zand is zo fijn dat je jezelf er mee kan scrubben. In het water zit titree olie wat blijkbaar een duur goedje is en ook goed voor je huid en haar. Het komt er dus op neer dat we drie dagen in een avontuurlijke spa hebben gezeten. Erg cool was dat je met drie 4x4 het eiland op gaat en je zelf kan rijden. De wegen zijn onverhard en bestaand grotendeels uit zand. De eerste dag hebben we lake wabby bezocht. En de zandduinen die superstijl een meer in lopen. Rennen vanaf deze duinen heeft al menig ernstige ongelukken veroozaakt en er werd ons dan ook op het hart gedrukt NIET naar beneden rennen. Na een paar uurtjes bij de zanduinen te zijn geweest gingen we naar ons kamp. Hier realiseerde we ons dat niemand van de groep de gids naam wist en die zich niet had voorgesteld. Het enige wat die in de ochtend zei was letterlijk: het gaat vier dagen regenen en jullie gaan een klote tijd hebben. Later bleek onze gids Rango toch wel okee en bleek dat de helft van zijn verhalen bullshit waren. Zo vertelde die ons de tweede dag over vogels genaamd turns. Die zitten op het strand en kijken een bepaalde richting op. Je hebt dus Right turns, left turns en U turns. Het duurde vijf minuten voordat iemand vroeg of dit echt waar was en dat was het natuurlijk niet. De tweede dag hebben we the champagne pools bezocht, indian Head en zijn we naar The Hangover Creek gegaan. Wat ook wel erg nodig was want de avond ervoor was een groot feest. We hebben kennis gemaakt met goon. Vier en een halve liter nep wijn in een zak voor 10 dollar. Voor Australië erg goedkoop. Maar voor je lichaam en je hoofd niet echt geschikt. Maar de avond was top en we moesten toch een kater hebben om te kijken of The Hangover Creek echt werkt. Het gaat dus zo je gaat boven aan in de rivier liggen, laat je door de stroming naar benenden drijven, drinkt wat vers water en herhaal dit een paar keer en weg is de kater. Geloof dit verhaal niet kater was er nog steeds. Na ons bezoekje zijn we weer terug gegaan naar ons kamp waar we een hele gezellige maar rustige avond hebben gehad. De volgende ochtend hebben we Lake MC Kanzie bezocht. Hier lijkt het net alsof je op een bounty eiland bent. Blauw helder water met witte stranden. Dit was misschien wel het mooiste meer vam de trip. Sowieso een goeie afsluiter van Frasier Island. Weer terug op het land hebben we nog een gezellig pizza avondje gedaan met de rest van de groep en wat foto's bekeken.

Vandaag gaan we samen met Frankie en Izzy opweg naar Rockhampton en maken we er nog een laatste gezellig dagje van voor onze wegen scheiden.

• 12 Mei 2014 - 08:14

Tante Mar:

O o o. Wat geweldig, de kater heeft hopelijk niet te lang geduurd?
    Maar zo te lezen hebben jullie het geweldig naar je zin!!
    Wat maken jullie veel mee en heel leuk om er een beetje van mee te pikken.
    Geniet er maar van en veel liefs van tante Mar.

• 12 Mei 2014 - 16:20

Opa Cees En Mayke:

Hallo vakantie vierdes,

Het is niet alleen vakantie vieren, maar jullie gaan ook overal naar toe waar wat
    te zien is en dan gelijk te genieten van de plaatselijke gewoontes. super
    Geniet ervan hier is het koud en nat en we wachten op het volgende verslag.

groetjes,

Mayke en opa Cees

• 12 Mei 2014 - 19:22

Hennie:

Hoi jesse en anniek,
    Fantastisch om weer te lezen wat jullie allemaal meemaken daar!!
    Wij lezen dingen van jullie die voor ons totaal vreemd zijn.
    Nog heel veel plezier daar en lekker genieten.
    Groetjes en dikke kus,tante hennie en ome andre

• 13 Mei 2014 - 12:42

Jolanda Ehbel:

Rennen vanaf deze duinen heeft al menig ernstige ongelukken veroorzaakt en er werd ons dan ook op het hart gedrukt NIET naar beneden rennen. Gelukkig dat je niet met Rox op vakantie was want dat hadden jullie beide dan gewoon toch gedaan hahahahah.

Nog heel veel plezier samen en ik kijk uit naar het volgende reisverslag.

Dikke kus

Verslag uit: Australië, Hervey Bay

Around the World

VERENIGDE STATEN (1 maart - 1 april)

Als eerste begint onze trip in Chicago, Amerika. Hier zullen wij de beroemde route 66 volgende tot aan Flagstaff. Vanaf Flagstaff zullen wij de route verlaten en onze eigen route richting Las Vegas volgen. Deze route brengt ons door Death valley, Las Vegas en Yosimite Park. Na een bezoek aan Yosimite Park zullen wij de zon tegemoet rijden naar de Golden Coast met als eerste stop San Fransisco. Vervolgens zakken wij via de kustroute af naar The city of angels, Los Angeles.

FIJI (3 april - 10 april)

Vanuit Los Angeles vliegen we naar Nadi, Fiji. Hier zullen wij een weekje blijven, als zijnde een hele lange overstap. Op Fiji zullen wij vooral genieten van de witte stranden, de hel blauwe zee en de mooie natuur.

AUSTRALIË ( 10 april - 10 juni)

Nadat we zijn opgeladen op Fiji, vliegen wij naar Melbourne om in twee maanden tijd de oostkust van Australië te ontdekken per trein. We komen dan onder andere langs Sydney, Brisbane en Cairns. Tijdens deze trip zullen we uitstapjes maken naar het Great Barrier Reef, de Twelve Appostles en Fraser Island.

THAILAND (12 juni - 28 juli)

Als laatste zullen wij via Singapore naar Bangkok, Thailand reizen. Wat we hier precies allemaal willen gaan zien weten we nog niet, maar we zullen via de jungle in het noorden langzaam afdalen naar het zuiden om daar alle mooie eilandjes aan te doen.

AMSTERDAM (28 juli)

Hier zal onze reis na een goede vijf maanden helaas weer eindigen :(