Vegas, Yosemite en San Fransisco - Reisverslag uit San José, Verenigde Staten van Jesse en Anniek - WaarBenJij.nu Vegas, Yosemite en San Fransisco - Reisverslag uit San José, Verenigde Staten van Jesse en Anniek - WaarBenJij.nu

Vegas, Yosemite en San Fransisco

Blijf op de hoogte en volg Jesse en Anniek

23 Maart 2014 | Verenigde Staten, San José

De week is weer voorbij en we hebben een hoop meegemaakt. Hier even een korte update.

Vorige week zaterdag ochtend zijn we richting Las Vegas gereden om daar het weekend door te brengen. Tegen het middag uur arriveerde we op de strip in Vegas. De thermometer gaf 30 graden aan dus we waren van plan snel een hotel te zoeken voor twee nachten en dan lekker de stad in. Helaas voor ons duurde het hotel zoeken langer dan gedacht door een worstel wedstrijd in de stad. Daardoor zaten alle betaalbare hotels vol. Na 2.5 uur zoeken hebben we besloten om een nacht te boeken en dan zondag weer verder kijken. We boekte een iets duurder hotel maar neem van ons aan het was wel een super hotel met een prachtige kamer met uizicht op de strip. Na ons even te hebben opgefrist zijn we dan eindelijk de stad in gegaan. Hier hebben we heel de middag en avond doorgebracht. We hebben ons ogen uitgekeken. We kwamen ook al snel tot de conclusie dat Vegas een disneyland voor volwassen is. Zondag hebben we weer heel de stad op en neer gelopen, genoten van de zon en kaartjes op te kop weten te tikken voor DJ Steve Aoki die draaide in nachtclub Hakkassan. Het feest begon om 22:30 dus voor die tijd hebben we maar even wat gegeten en gegokt. Niet echt een heel groot succes want binnen vijf minuten verloren we 50 dollar. Toen maar door voor een avondje stappen. Wat nog lastig bleek te worden omdat er een "dresscode" was en wij sneakers aan hadden. Jullie kunnen van ons geloven dat als we deze dresscode in Nederland hadden werd het een heel Fout feestje. Na nog een heerlijk dagje te hebben gerelaxt in Vegas zijn we richting Yosemite National Park gegaan. Het was even een wereld van verschil het drukke Vegas en het stille Yosemite. In Yosemite hebben we twee overnachtingen gedaan. Op woensdag hebben we eem hike naar de Yosemite Falls gedaan van 11 KM. Ook dit was prachtig om te zien. Vanaf hier hadden we uitzicht over de hele vallei en stonden aan het begin van de waterval. Donderdag hebben we Yosemite verruild voor San Fransisco. Eigenlijk wilde we pas vrijdag aankomen in San Francisco alleen door een afslag te missen zaten we al op de Bay Bridge en zaten we dus donderdag avond al in de stad. Een beetje jammer dat we bij het eerste hotel gelijk te horen kregen dat ook hier een conferentie was voor het weekend en dat de hotel prijzen dus weer duurder waren dan normaal. Dit mocht de prwt niet drukken. We hebben heel San Fransisco kunnen zien en zijn tot de conclusie gekomen dan San Fransisco een hele leuke stad is. Zeker de leukste tot nu toe in de USA. Het was dan ook jammer dat we vandaag de stad weer moesten verlaten. Nu zitten we in San Jose en gaan morgen ochtend via Highway 1 langs Santa Cruz langs de kust richt Los Angeles.

• 23 Maart 2014 - 08:42

Tante Mar:

Het klinkt allemaal fantastisch hoor!!! Wat zullen jullie veel zien, geweldig!!!!
    Ook nog gefeliciteerd met Ma en nog een voorspoedige reis verder en geniet ervan.
    Xxx

• 23 Maart 2014 - 11:35

Opa Cees En Mayke:

Hallo Anniek en Jesse,

We hebben het verhaal met veel plezier weer gelezen en merken dat jullie het goed naar je zin hebben en veel zien. Veel plezier en we kijken weer uit naar het volgende verslag.

xxx Opa en Mayke

• 23 Maart 2014 - 11:37

Jolanda Ehbel:

Hè backpackers met sneakers..

Wat fijn dat jullie zo'n leuke reis hebben.
    Zonnige groetjes vanuit Tenerife De Ehbeltjes!!

• 23 Maart 2014 - 12:03

Opa En Oma Bosweg:

We leven en genieten met jullie mee.

• 23 Maart 2014 - 12:21

Hennie:

Hoi jesse en anniek,

Fantastisch wat een verhaal weer, zo te lezen genieten jullie er goed van.!!
    Nog heel veel plezier daar!! Xxx

Verslag uit: Verenigde Staten, San José

Around the World

VERENIGDE STATEN (1 maart - 1 april)

Als eerste begint onze trip in Chicago, Amerika. Hier zullen wij de beroemde route 66 volgende tot aan Flagstaff. Vanaf Flagstaff zullen wij de route verlaten en onze eigen route richting Las Vegas volgen. Deze route brengt ons door Death valley, Las Vegas en Yosimite Park. Na een bezoek aan Yosimite Park zullen wij de zon tegemoet rijden naar de Golden Coast met als eerste stop San Fransisco. Vervolgens zakken wij via de kustroute af naar The city of angels, Los Angeles.

FIJI (3 april - 10 april)

Vanuit Los Angeles vliegen we naar Nadi, Fiji. Hier zullen wij een weekje blijven, als zijnde een hele lange overstap. Op Fiji zullen wij vooral genieten van de witte stranden, de hel blauwe zee en de mooie natuur.

AUSTRALIË ( 10 april - 10 juni)

Nadat we zijn opgeladen op Fiji, vliegen wij naar Melbourne om in twee maanden tijd de oostkust van Australië te ontdekken per trein. We komen dan onder andere langs Sydney, Brisbane en Cairns. Tijdens deze trip zullen we uitstapjes maken naar het Great Barrier Reef, de Twelve Appostles en Fraser Island.

THAILAND (12 juni - 28 juli)

Als laatste zullen wij via Singapore naar Bangkok, Thailand reizen. Wat we hier precies allemaal willen gaan zien weten we nog niet, maar we zullen via de jungle in het noorden langzaam afdalen naar het zuiden om daar alle mooie eilandjes aan te doen.

AMSTERDAM (28 juli)

Hier zal onze reis na een goede vijf maanden helaas weer eindigen :(